בישול על כיריים בחוץ
הרב יניב חניא כב אדר ב, תשעד 24/03/2014.......................
שאלה:
שלום
בבירור שערכתי מצאתי שאפשר לבשל על כיריים של מי שאינו שומר כשרות או במלון דירות וכד'. הבנתי שצריך להקפיד שלא יגלשו מים או לשים חוצץ. השאלה שלי איזה עניין יש בגלישת המים שזה אסור? הרי זה גולש כלפי מטה לכיריים ולא הפוך מהכיריים לסיר.
שאלה שניה היא האם אין בעיה לשים סיר כשר על כיריים אלו.
ושאלה שלישית- אם רוצים לחצוץ, כיצד לעשות זאת? לעטוף סביב הלהבות או גם את הברזלים? ובמידה ולא עשו זאת האם אפשר לאכול בדיעבד?
תשובה:
אני באמת לא מבין מדוע יש להיזהר שלא יגלשו מים, אולי כדי שלא יווצר קשר בין הסיר לבין הכיריים.
אבל אם אני מבין נכון, הרי שמדובר על להניח את הסיר על המקום שבו יש אש, אם כך, הרי שמקובלנו שהאש שורפת הכל, ואין במקום ההנחה משום חוסר כשרות. אולי כוונת ה"חוצץ" שמדובר עליה היא מהמסביב?
נראה לי הכי פשוט לתת לאש, ללהבות הגז, לשרוף את האיזור ואז לדאוג שלא יהיה קשר בין הסיר לסביבה אליה לא הגיעה אש...
לגבי הגלישת מים, אני באמת לא מצליח להבין מה העניין. תשובות נוספות בנושא-כשרות תה
מכיוון שתה לא נחשב כצמח נגוע במיוחד, והוא עובר המון תהליכי יבוש ועיבוד נראה לי שניתן לשתות את התה כךהבהרה
עכשיו הבנתי יותר, זו שאלה קשה, שאלתי רב נוסף והוא הציע שעל החלק שנגע בחלב תשפכו מים רותחים ועל החלק אבקת מרק בפסח
אבקת מרק בדרך כלל נחשבת לחמץ, בגלל שהיא נחשבת למכילה קמח (וזו אולי ההערה על הגלוטן, שהוא גלוטן חיטה)דבש דבורים
דווקא לא, למרות שהשאלה מצויינת. הרא"ש (רבינו אשר, מגדולי הפוסקים), כותב שלדבש יש תכונה מיוחדת במינה
שאלה:
שלום בבירור שערכתי מצאתי שאפשר לבשל על כיריים של מי שאינו שומר כשרות או במלון דירות וכד'. הבנתי שצריך להקפיד שלא יגלשו מים או לשים חוצץ. השאלה שלי איזה עניין יש בגלישת המים שזה אסור? הרי זה גולש כלפי מטה לכיריים ולא הפוך מהכיריים לסיר. שאלה שניה היא האם אין בעיה לשים סיר כשר על כיריים אלו. ושאלה שלישית- אם רוצים לחצוץ, כיצד לעשות זאת? לעטוף סביב הלהבות או גם את הברזלים? ובמידה ולא עשו זאת האם אפשר לאכול בדיעבד?
תשובה:
אני באמת לא מבין מדוע יש להיזהר שלא יגלשו מים, אולי כדי שלא יווצר קשר בין הסיר לבין הכיריים.אבל אם אני מבין נכון, הרי שמדובר על להניח את הסיר על המקום שבו יש אש, אם כך, הרי שמקובלנו שהאש שורפת הכל, ואין במקום ההנחה משום חוסר כשרות. אולי כוונת ה"חוצץ" שמדובר עליה היא מהמסביב?
נראה לי הכי פשוט לתת לאש, ללהבות הגז, לשרוף את האיזור ואז לדאוג שלא יהיה קשר בין הסיר לסביבה אליה לא הגיעה אש...
לגבי הגלישת מים, אני באמת לא מצליח להבין מה העניין.
תשובות נוספות בנושא-
כשרות תה
מכיוון שתה לא נחשב כצמח נגוע במיוחד, והוא עובר המון תהליכי יבוש ועיבוד נראה לי שניתן לשתות את התה כך
מכיוון שתה לא נחשב כצמח נגוע במיוחד, והוא עובר המון תהליכי יבוש ועיבוד נראה לי שניתן לשתות את התה כך
הבהרה
עכשיו הבנתי יותר, זו שאלה קשה, שאלתי רב נוסף והוא הציע שעל החלק שנגע בחלב תשפכו מים רותחים ועל החלק
עכשיו הבנתי יותר, זו שאלה קשה, שאלתי רב נוסף והוא הציע שעל החלק שנגע בחלב תשפכו מים רותחים ועל החלק
אבקת מרק בפסח
אבקת מרק בדרך כלל נחשבת לחמץ, בגלל שהיא נחשבת למכילה קמח (וזו אולי ההערה על הגלוטן, שהוא גלוטן חיטה)
אבקת מרק בדרך כלל נחשבת לחמץ, בגלל שהיא נחשבת למכילה קמח (וזו אולי ההערה על הגלוטן, שהוא גלוטן חיטה)
דבש דבורים
דווקא לא, למרות שהשאלה מצויינת. הרא"ש (רבינו אשר, מגדולי הפוסקים), כותב שלדבש יש תכונה מיוחדת במינה
דווקא לא, למרות שהשאלה מצויינת. הרא"ש (רבינו אשר, מגדולי הפוסקים), כותב שלדבש יש תכונה מיוחדת במינה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא כשרות
עוד תוכן בשורש
תנך /
אמונה / רב שמעון פרץ
בריאות / שושן רועי
חיים מודרנים / ב בנימין דוד
שיעורי תורה
ספרות חזל / ב ישי וויצמן
מוצרים